Vinkkejä nopeaan asiointiin

Oma Helen on asiakkaillemme tarkoitettu sähköinen asiointikanava, jossa oman energiankulutuksen seuranta ja sähköasioiden hoitaminen onnistuu vaivattomasti ajasta ja paikasta riippumatta. Oma Helen on käytössä kaikilla päätelaitteilla, joko selaimella tai älypuhelimen sovelluksella. Palvelu on asiakkaillemme maksuton. Nykyaikaisten verkkokanavien lisäksi palvelemme asiakkaitamme myös puhelinpalvelussa.

Haluamme että saat vastauksen mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin mahdollisimman helposti, löydät selkeät ohjeet sekä oikopolut sähkösopimusasioidesi hoitamiseen tältä sivulta.

Sähkösopimukset
Asiakastiedot
Laskutus
Muut asiat

Sähkösopimus

Muuttoilmoitus.png

Muutosta ilmoittaminen

Voit ilmoittaa meille muutostasi uuteen osoitteeseen täyttämällä muuttoilmoituksen Oma Helenissä. Ohjeet muuttoilmoituksen jättämiseen:

  1. Siirry Oma Heleniin
  2. Valitse asiakaspalvelu
  3. Valitse itsepalvelutoiminnot -otsikon alta muuttoilmoitus

Muuttoilmoituksen voi tehdä myös verkkolomakkeen kautta.

Siirry muuttoilmoitukseen

image8pud.png

Uusi sähkösopimus

Tarjoamme sähkösopimuksia kaikkialle Suomeen. Sivuillamme voit vertailla erilaisia sähkösopimuksia ja valita tarpeisiisi sopivimman.  

Tee sähkösopimus

imagey5fk.png

Sähkösopimustyypin muuttaminen

Voit vaihtaa nykyisen sähkösopimuksesi vaivattomasti tilaamalla verkkosivuiltamme uuden sopimuksen. Toistaiseksi voimassa olevien sopimuksien osalta saat uuden sopimuksen alkamaan aikaisintaan 15 päivän kuluttua tilauksesta. Mikäli nykyinen sähkösopimuksesi on määräaikainen, alkaa uusi sopimus vanhan sopimuksen päätyttyä.  

Tutustu sähkösopimuksiin

Tietoa sähkösopimuksen vaihdosta

imagep5wha.png

Määräaikaisen sähkösopimuksen uusiminen

Määräaikaisen sopimuksen päättymisen lähestyessä lähetämme sinulle hyvissä ajoin tarjouksen uudesta sopimuksesta. Pääset tutustumaan tarjoukseen ja hyväksymään sen tarjousviestillä olevan linkin kautta.

nainen_pihalla_400.png

Sähkösopimuksen irtisanominen

Mikäli olet vaihtamassa sähkönmyyjää ja asut edelleen samassa osoitteessa, ei nykyistä sähkösopimusta tulisi irtisanoa. Saamme uuden sopimuksesi tiedot uudelta sähkönmyyjältäsi ja teemme sen perusteella tarvittavat muutokset sähkösopimuksellesi. Näin sähkö ei pääse katkeamaan sopimusten välissä. Mikäli kuitenkin haluat irtisanoa sähkösopimuksesi, voit tehdä sen verkkolomakkeella.

Sopimuksen irtisanominen

imagearlbw.png

Uuden sähkösopimuksen peruuttaminen

Mikäli haluat käyttää 14 vuorokauden etämyynnin peruutusoikeutta ja perua uuden sähkösopimuksen, voit tehdä sen Oma Helen -sovelluksessa.

  1. Kirjaudu Oma Helen-sovellukseen
  2. Valitse Lisää
  3. Avaa Chatbot-ikkuna sivun oikeasta alalaidasta
  4. Valitse Sähkösopimus
  5. Valitse Sähkösopimuksen irtisanominen
  6. Valitse Sähkösopimuksen peruminen
  7. Vastaa kysymykseen Kyllä
  8. Lähetä viesti asiakaspalveluun

Sähkösopimuksen peruuttamisen voit tehdä myös infopalvelussamme, jonka yhteystiedot löydät täältä.

Tutustu Oma Heleniin

Asiakas- ja laskutustiedot

image7am4b.png

Asiakastietojen päivittäminen

Omia asiakastietoja (esim. yhteystiedot) voi päivittää Oma Helenissä. Ohjeet asiakastietojen päivittämiseen:

  1. Kirjaudu
  2. Omat tiedot
  3. Tili / asiakastiedot

Tutustu Oma Heleniin

imager0ica.png

Laskutusosoitteen päivittäminen

Mikäli laskutusosoitteesi on muuttunut, pääset ilmoittamaan uuden osoitteen meille verkkolomakkeella.

Ilmoita uusi laskutusosoite

imagejkoqk.png

Muutosta ilmoittaminen

Voit ilmoittaa meille muutostasi täyttämällä muuttoilmoituksen Oma Helenissä. Ohjeet muuttoilmoituksen jättämiseen:

  1. Siirry Oma Heleniin
  2. Valitse asiakaspalvelu
  3. Valitse itsepalvelutoiminnot -otsikon alta muuttoilmoitus

Muuttoilmoituksen voi tehdä myös verkkolomakkeen kautta.

Siirry muuttoilmoitukseen

Laskutus

imagej1ah.png

Laskun maksupäivän siirtäminen

Jos epäilet, ettet pysty maksamaan avointa laskua eräpäivään mennessä, voit siirtää laskusi maksupäivää. Voit siirtää avoimen laskun maksupäivää, jos:

  • toimit ennen laskun eräpäivää
  • sinulla ei ole aiempia laskuja avoinna
  • et ole siirtänyt kyseisen laskun maksupäivää aiemmin
  • olet maksanut laskut eräpäivään mennessä

Jos edellä mainitut ehdot toteutuvat, voit muuttaa itse laskusi maksupäivää Oma Helenissä (kirjaudu palveluun > siirry laskut osioon > siirry avoimelle laskulle). Jos sinulla on käytössä e-lasku, muistathan tehdä muutoksen maksuun myös verkkopankissasi.

Tutustu Oma Heleniin

imagern62n.png

Laskutustavan muuttaminen

Laskutustavan ja -välin muuttaminen on helppoa Oma Helenissä:

  1. Siirry Oma Heleniin
  2. Valitse laskut
  3. Valitse laskutustiedot

Tutustu Oma Heleniin

Laskutusosoitteen päivittäminen

Mikäli laskutusosoitteesi on muuttunut, pääset ilmoittamaan uuden osoitteen meille verkkolomakkeella.  

Ilmoita uusi laskutusosoite

Laskutusvälin muuttaminen

Laskutustavan ja -välin muuttaminen on helppoa Oma Helenissä:

  1. Siirry Oma Heleniin
  2. Valitse laskut
  3. Valitse laskutustiedot

Tutustu Oma Heleniin

imageshn7s.png

Yleinen laskutusneuvonta

Laskuneuvontamme palvelee kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa. Katso aukioloajat ja yhteystiedot.

Laskuneuvonnan yhteystiedot

Muut asiat

Oma Helenin käyttöopastus

Mikäli kaipaat Oma Heleniin liittyvää neuvontaa tai käytönopastusta, voit olla yhteydessä puhelimitse infopalveluumme.

Yhteystiedot

Oma Helenin käyttöoikeuksien jakaminen

Voit myöntää oikeuden oman asiakkuutesi tietoihin toiselle henkilölle, vaikka hänellä ei olisikaan voimassaolevaa Helenin sopimusta (esim. avo-/aviopuoliso).

  1. Kirjaudu palveluun, jossa pääset hallinoimaan sopimukseesi liittyviä tietoja
  2. Seuraa tältä sivulta löytyviä ohjeita

Kirjaudu palveluun

Asiakaspalaute ja korvausvaatimukset

Jos haluat jättää meille asiakaspalautetta tai korvausvaatimuksen, voit tehdä sen verkkolomakkeella.

Siirry lomakkeelle