Helen stärker kundupplevelsen och tjänstedesignen - Mikko Koivisto utsedd att lotsa verksamheten
Konstmagister Mikko Koivisto har utsetts till Head of Customer Experience and Service Design på Helen. Koivistos uppdrag är att svara för utvecklingen av Helens kundupplevelse och tjänstedesign.
Mikko Koivisto är känd som pionjär inom tjänstedesign i Finland. Han har arbetat med utvecklingsuppgifter och ledande uppgifter inom tjänstedesign bland annat på Satama Interactive, Taivas och senast på tjänstedesignbyrån Hellon. Koivisto har undervisat i tjänstedesign vid Aalto-universitetet och suttit i styrelsen för Helsingfors designhuvudstadsprojekt. Han har premierats med det prestigefyllda Ornamo-priset.
- Mitt uppdrag på Helen är att påskynda den kulturella förändringen från ett produktionsorienterat perspektiv till ett kundorienterat angreppssätt, och att integrera tjänstedesigntänkandet i all verksamhet, beskriver Mikko Koivisto.
Vid sidan av att utveckla kundupplevelsen strävar Helen också efter att lansera och ge alla tillgång till nya energilösningar såsom lokal förnybar energi, smarta fastigheter och tjänster i samband med eldriven trafik.
- Helens vision är att vara marknadens mest kundcentrerade energibolag, och Mikko Koivisto är en central faktor när det gäller att nå det här målet, säger Helens marknadsförings- och kommunikationsdirektör Sohvi Salmelin.
Mikko Koivisto, Head of Customer Experience and Service Design,
Helen Oy