Helen vahvistaa asiakaskokemusta ja palvelumuotoilua - Mikko Koivisto luotsaamaan toimintaa
Helenin Head of Customer Experience and Service Design -tehtävään on nimitetty taiteen maisteri Mikko Koivisto. Koivisto vastaa tehtävässään Helenin asiakaskokemuksen ja palvelumuotoilun kehittämisestä.
Mikko Koivisto tunnetaan palvelumuotoilun pioneerina erityisesti Suomessa. Hän on työskennellyt palvelumuotoilun kehittämis- ja johtotehtävissä muun muassa Satama Interactivessa, Taivaassa sekä ennen Helenille siirtymistä palvelumuotoilutoimisto Hellonissa. Koivisto on opettanut palvelumuotoilua Aalto-yliopistossa sekä toiminut hallituksen jäsenenä Helsingin designpääkaupunkihankkeessa. Hänet on palkittu arvostetulla Ornamo-palkinnolla.
- Tehtävänäni Helenissä on vauhdittaa kulttuurin muutosta tuotantolähtöisestä näkökulmasta asiakaslähtöiseen lähestymistapaan, ja juurruttaa palvelumuotoiluajattelu osaksi kaikkea toimintaa, Mikko Koivisto kuvailee.
Asiakaskokemuksen kehittämisen rinnalla Helen pyrkii tuomaan markkinoille uusia energiaratkaisuja, kuten alueelliseen uusiutuvaan energiaan, älykkäisiin kiinteistöihin ja sähköiseen liikenteeseen liittyviä palveluja jokaisen ulottuville.
- Helenin visiona on olla markkinoiden asiakaskeskeisin energiayhtiö, ja Mikko Koivisto on keskeinen tekijä tämän tavoitteen toteuttamisessa, sanoo Helenin markkinointi- ja viestintäjohtaja Sohvi Salmelin.
Mikko Koivisto, Head of Customer Experience and Service Design,
Helen Oy