Poststrejkens effekter på Helen
En strejk som påverkar postutdelningen börjar måndag 11.11., Helen fortsätter att skicka ut räkningar och andra brev som normalt.
Räkningar och avtalsbekräftelser som distribueras via post levereras via flera olika postutdelningsföretag. Av räkningarna skickas över 60 % och av bekräftelserna över 80 % elektroniskt.
Räkningarna lagras också i vårt elektroniska arkiv i samband med att de skickas ut, vilket innebär att kunderna har möjlighet att få sin räkning via online-tjänsten.
Ta kontakt med vår kundtjänst om din räkning har uteblivit på grund av poststrejken. Om räkningen har delats ut av Posten kan du få förlängd betalningstid för din räkning.
Välj e-faktura eller MobilePay som faktureringssätt
Du kan enkelt byta faktureringssätt på nätet genom att logga in på Helens online-tjänst. När du väljer e-faktura eller MobilePay som faktureringssätt inverkar inte postgången på hur dina räkningar kommer fram.
E-faktura är ett säkert, bekvämt och ekologiskt sätt att ta emot och betala räkningar. Du får en e-faktura i elektronisk form till din nätbank, där du kan se din räkning samt betala, arkivera eller skriva ut den.
I MobilePay betalar du räkningen genom ett enkelt svep på din telefon, på samma sätt som andra betalningstransaktioner i appen MobilePay.