Helen ostaa Raaseporin Energian sähkönmyyntiliiketoiminnan
Helen Oy ja Raaseporin Energia ovat sopineet yritysjärjestelystä, jonka myötä Raaseporin Energian sähköasiakkaat siirtyvät Helenille. Kauppa vahvistaa Helenin asemaa Suomen energiamarkkinoilla ja tukee yhtiön tavoitetta kasvaa merkittävimmäksi toimijaksi sähkön vähittäismarkkinoilla.
Kaupan myötä Raaseporin Energian sähkönmyynnin kuluttaja- ja yritysasiakkaat siirtyvät Helenin asiakkaiksi arviolta helmikuun 2025 alkuun mennessä. Kauppa edellyttää vielä Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan erikseen.
– Tämä kauppa vahvistaa Helenin asemaa erityisesti Raaseporin alueella, mutta myös valtakunnallisilla sähkön vähittäismarkkinoilla. Haluamme huolehtia niin uusista kuin vanhoista asiakkaistamme tarjoamalla juuri heille sopivia ensiluokkaisia energiatuotteita ja -palveluja sekä niitä tukevia jatkuvasti kehittyviä digitaalisia työkaluja. On tärkeää, että jokainen asiakas tuntee olevansa hyvissä käsissä ja heidän tarpeensa tulevat huomioiduiksi, kertoo Helenin Asiakkuudet ja palvelut -liiketoiminnasta vastaava johtaja Anu-Elina Hintsa.
– Sähköenergian myynti vaatii entistä suurempia myyntivolyymejä, jotta toiminta olisi taloudellisesti kannattavaa ja pysyisi kehityksen kärjessä. Siirtämällä sähköenergiasopimukset Helenille pystymme takaamaan siirtyville sähkösopimusasiakkaillemme kilpailukykyiset palvelut myös tulevaisuudessa ja toisaalta itse voimme keskittyä paremmin jäljelle jääviin liiketoimintoihin, joilla on vahva paikallinen yhteys, kuten sähköverkkoon, kaukolämpöön ja sähköasennuksiin, kertoo Raaseporin Energian toimitusjohtaja Frank Hoverfelt.
Keskiössä digitaaliset palvelut ja erinomainen asiakaskokemus
Perinteisten palveluiden ohella Helen panostaa vahvasti digitalisaatioon ja tarjoaa asiakkailleen monipuoliset ajasta ja paikasta riippumattomat sähköiset itsepalvelukanavat.
– Tulevaisuudessa automaation ja tekoälyn rooli asiakaspalvelussa kasvaa, kun keskitymme entistä enemmän asiakastyytyväisyyden parantamiseen ja monikanavaisen palvelun tarjoamiseen. Helenin tavoitteena on hyödyntää perinteisen palvelun ohella näitä teknologioita, jotta voimme tarjota vielä nopeampaa ja henkilökohtaisempaa palvelua. Näin varmistamme, että asiakkaamme saavat aina parasta mahdollista tukea ja neuvontaa, riippumatta siitä, milloin ja miten he ovat meihin yhteydessä, Hintsa sanoo.
Sopimusten siirto ei vaikuta Raaseporin Energian asiakkaiden sähkösopimuksiin ja sopimusehtoihin, vaan ne siirtyvät nykyisin ehdoin ja hinnoin Helenille.