Anu-Elina Hintsa utsedd till Helens ledningsgrupp som ansvarig direktör för försäljning och kundservice
Från och med 1.9.2020 leds Helens försäljning och kundservice av Anu-Elina Hintsa, som har i uppdrag att säkerställa att Helens försäljning är resultatrik och kundfokuserad.
Helens ledningsgrupp förstärks i september, när Anu-Elina Hintsa blir ansvarig direktör för försäljning och kundservice. Hintsa har över 15 års erfarenhet av strategiska uppdrag inom flera branscher, senast som en del av ledningsgruppen för Realia Group, där hon ansvarade för Huoneistokeskus och SKV Fastighetsförmedlings affärsverksamhet.
– Helens löfte att vara marknadens mest kundfokuserade energibolag är enormt inspirerande. Försäljning handlar om att förstå kunderna och anpassa lösningarna till deras behov. Helens varumärke och kundernas förtroende är en resurs som vi bygger vidare på också framöver. I kombination med Helens över 100-åriga erfarenhet av energi samt den förnybara energins möjligheter gör detta Helen till ett verkligt intressant bolag, säger Hintsa.
Före affärslednings-, strategi- och marknadsföringsuppdragen på Realia Group har Hintsa ansvarat för produktmarknadsföringen och lanseringen av Nokias smarttelefoner samt varit verksam som konsult på Boston Consulting Group och som analytiker på Goldman Sachs.
VD Juha-Pekka Weckström betonar hur viktig försäljningen och kundservicen är för uppnåendet av Helens strategiska mål.
– Helen har över en halv miljon kundrelationer och hela 1,7 miljoner finländare omfattas av Helens tjänster. Anu-Elina stärker den kompetens vi behöver på vägen mot en ny energiera. Vårt mål är att erbjuda våra kunder branschens bästa kundupplevelse.