Helen menestyi asiakaskyselyssä
Yritysasiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Heleniin. Yhtiö sai asiakaskyselyssä huippuarvosanat yleisestä toiminnastaan ja kiitosta jaettiin niin salkunhoitajille kuin myyntihenkilökunnalle. Heleniä halutaan suositella myös muille.
Helenin sähkön yritysmyynnin asiakaskyselyyn vastanneista peräti 82 prosenttia antaa Helenin toiminnalle luonnehdinnan ”todella erinomainen” tai ”erittäin hyvä”.
Kyselyn toteuttaneen tutkimuslaitos Feelback Groupin asiakkuusjohtaja Erkki Korpijaakon mukaan tulos on poikkeuksellisen hyvä.
”Helen on menestynyt asiakaskyselyissä aikaisemminkin, mutta yhtiö on pystynyt petraamaan entisestään. Yleisarvosanalla on merkitystä, sillä joskus unohtuu kuinka tärkeää on se, että homma pelaa joka tilanteessa, myös silloin kun pakkanen paukkuu ja lunta tulee taivaan täydeltä”, Korpijaakko luonnehtii.
Asiakkaat ovat myös aikaisempaa tyytyväisempiä esimerkiksi Helenin salkunhoitajien toimintaan. Kouluarvosana-asteikolla mitattuna salkunhoitajat ylsivät yleisarvosanaan 8,29.
”Merkittävää on lisäksi se, että keskikokoisista ja suurista yrityksistä vähintään puolet on valmis suosittelemaan Heleniä muille”, Korpijaakko korostaa.
Helen on perinteisesti toteuttanut itse joka vuosi asiakaskyselyn, mutta tällä kertaa tehtävään valittiin ulkopuolinen tutkimuslaitos. Kyselyyn vastasi 46 yritysasiakasta ja sen vastausprosentti oli noin 20.
Varma, vastuullinen ja hinnoiltaan kilpailukykyinen
Kyselyssä selvitettiin myös esimerkiksi asiakkaiden mielikuvia Helenistä yrityksenä.
Tuloksien perusteella asiakkaat kokevat, että Helen on varma ja tehokas energian tuottaja, vastuullinen toimija sekä kehittyvä ja kilpailukykyinen energiayhtiö.
Yhtiön nähdään myös tarjoavan pitkäjänteisesti edullisen ja ennustettavan hinnan sähkölle.
”Hintakriteerit nousivat myös selvästi tärkeimmäksi toimittajan valintakriteeriksi eli syyksi, miksi asiakas on alunperin aloittanut yhteistyön Helenin kanssa”, Korpijaakko kertoo.
Palautetta hyödynnetään toiminnan kehittämisessä
Kyselyyn vastanneet antoivat kiitosta Helenin myyntihenkilökunnalle ammattitaidolle ja asiakaslähtöisyydelle.
Hyvän arvion sai myös esimerkiksi Helenin raportointipalvelu Sävel Plus. Helenin myyntipäällikkö Ulrika Söderholm huomauttaa, että Sävel Plussaa ryhdytään kuitenkin kehittämään palautteen mukaan, jotta se vastaisi entistä paremmin asiakkaiden tarpeisiin.
”Asiakaskyselyn tuloksia ja saamiamme vinkkejä hyödynnetään myös käynnissä olevassa Helenin yritysmyynnin kehitystyössä”, Söderholm kertoo.
Teksti: Matti Välimäki