Helen viiden parhaan joukossa kansainvälisessä brändikilpailussa
Suomalainen energiayhtiö Helen valittiin maailman parhaiden brändien joukkoon kansainvälisessä energia-alan CHARGE-brändikilpailussa Islannin Reykjavikissa. Helen palkittiin yhtenä viidestä parhaasta energiabrändistä tunnettujen brändien sarjassa.
Palkitut brändit valittiin asiantuntijapaneelin, asiakastutkimuksen ja riippumattoman analyysin tulosten perusteella. Helen oli mukana kilpailun suurimmassa, tunnettujen brändien sarjassa. Sarjan muut palkitut ovat kanadalainen Enmax, italialainen Alperia ja saksalainen Innogy. Sarjan parhaana palkittiin saksalainen energiajätti E.ON.
Heleniä kiitettiin rohkeasta uudistumisesta ja uudenlaisista tavoista rakentaa brändiä. Helen uudistui Helsingin Energiasta Heleniksi vuonna 2015, minkä jälkeen brändiä on kehitetty kaikilla eri osa-alueilla.
Kilpailussa Helen pystyi esittämään kovia tuloksia: Helenin asiakastyytyväisyys on alan kärkeä ja asiakasmäärä on noussut ennätystasolle, reilusti yli 400 000 asiakkaaseen. Helen-brändin tunnettuudessa ja mielikuvan kehittymisessä tulokset ovat olleet merkittäviä: muutos tunnettuudessa oli kolmen vuoden aikana 330 % ja ympäristömielikuvan muutos oli 106 %. Helen on myös noussut suomalaisten energiayhtiöiden vastuullisimmaksi brändiksi.
- Osallistuimme kilpailuun nyt ensimmäistä kertaa ja on hienoa, että pärjäsimme kovatasoisessa kilpailussa kansainvälisten jättien joukossa näin hyvin. Erityisesti mieltä lämmittää, että asiakkaamme ovat arvioineet meidät niin positiivisesti. Brändi rakentuu kaikissa kohtaamisissa ja siksi siinä näkyy kaikkien heleniläisten tekemä työ, sanoo Helenin viestinnästä ja brändistä vastaava Sanna Jääskeläinen.
CHARGE on energia-alan maailmanlaajuinen brändikilpailu, joka järjestettiin tänä vuonna kolmatta kertaa. Kansainvälinen asiantuntijaraati valitsi kilpailuun 80 energiabrändiä eri puolilta maailmaa, joiden joukosta palkittiin parhaat kuudessa eri kategoriassa.
CHARGE Awards jaettiin kansainvälisessä CHARGE-bränditapahtumassa, joka kokoaa Reykjavikiin energia-alan edustajia ja vaikuttajia ympäri maailmaa.
- Energia-alan murros näkyy ja ala on vahvasti uudistumassa – se näkyy myös brändien kehittämisessä. Yritykset ovat panostaneet brändien rakentamiseen ja markkinointiin sekä asiakaskokemuksen ja -palvelujen kehittämiseen. Monessa yrityksessä on tehty upeaa työtä ja se on tärkeää koko alan kehityksen kannalta, sanoo Jääskeläinen.