Ota yhteyttä
Tältä sivulla saat heti vastaukset asiakkaitamme askarruttaviin kysymyksiin. Oma Helen -palvelu palvelee sinua 24/7. Voit asioida kanssamme myös puhelimitse.
Asiakaspalvelumme aukioloajoissa on poikkeuksia loppuvuonna 2024 ja vuoden vaihtuessa
Asiakaspalvelumme on suljettuna seuraavasti:
- Itsenäisyyspäivänä 6.12.2024
- Jouluna 24.-26.12.2024
- Uudenvuodenpäivänä 1.1.2025
- Loppiaisena 6.1.2025
Vuorokauden ympäri avoinna olevat 24/7 palvelunumeromme palvelevat myös asiakaspalvelun ollessa suljettuna.
Lisäksi 23.12. ja 27.12. suljemme asiakaspalvelun poikkeuksellisesti klo 16.
Mihin etsit vastausta?
Muuttaminen
Muuta sähköt uuteen kotiisi helposti puhelimitse tai muuttoilmoituksella. 24/7 -muuttopuhelin palvelee sinua vuorokauden ympäri.
Sopimuksen vaihtaminen
Tutustu vaihtoehtoihin, joita tarjoamme asiakkaillemme jotka harkitsevat voimassa olevan sähkösopimuksen vaihtoa.
Sopimuksen peruminen
Mikäli haluat käyttää 14 vuorokauden etämyynnin peruutusoikeutta, voit tehdä sen Oma Helen -palvelussa tai infopalvelussamme.
Ovatko yhteystietosi muuttuneet?
Ilmoitathan meille muutoksista omat tiedot -välilehdellä Oma Helenissä (vaatii kirjautumisen).
Ovatko laskutustietosi muuttuneet?
Voit ilmoittaa laskutusosoitteen muutoksista verkkosivujemme lomakkeen kautta.
Oletko muuttamassa?
Voit siirtää sähkösopimuksen uuteen kotiisi Oma Helen -palvelussa. Tutustu myös muuttajille koottuun sivuun, josta löydät hyödyllistä tietoa muuttajille sekä linkit niin muuttoilmoituksen kuin uuden sähkösopimuksen tekoon. Muuttajia palvelee myös 24/7-muuttopuhelimen numerossa 09 617 8020.
Haluatko vaihtaa sähkösopimuksesi?
Jos olet jo asiakkaamme ja haluat vaihtaa sopimustyyppiäsi, tilaa uusi sähkösopimus ja valitse sopimuksen tarkennuksessa, että kyseessä on sopimustyypin vaihto. Voit tilata uuden sähkösopimuksen, jos sinulla on toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus tai jos määräaikainen sähkösopimuksesi on päättymässä.
Haluatko irtisanoa sopimuksen?
Katso ohjeet Sähkösopimuksen irtisanominen -sivulta tai soita asiakaspalveluun 09 617 8080.
Haluatko tarkistaa sopimus- ja asiakastietojasi?
Löydät kaikki sopimus- ja asiakastietosi Oma Helenistä. Löydät keskeiset tiedot myös laskustasi.
Haluatko tietää ajankohtaisista tarjouksista ja uusista tuotteista ensimmäisten joukossa?
Voit hallinnoida suoramarkkinointiasetuksia Omat tiedot -sivulla.
Kun sinulla on kysyttävää laskutuksesta:
Tarkista, löytyykö vastaus kysymykseesi usein kysytyistä kysymyksistä.
Laskuneuvonnan numerossa 09 617 8040 voit hoitaa maksamiseen ja maksupäivän siirtoihin liittyviä asioita sekä maksamattomien sähkölaskujen takia katkenneiden sähköjen kytkennän. Huomioithan, että laskuneuvonnan numerossa ei käsitellä sopimusasioita.
Kun haluat vaihtaa e-laskuun:
Voit vaihtaa e-laskuun näppärästi Oma Helen -palvelussa. Katso ohjeet e-laskun käyttöönottoon. E-lasku on turvallinen ja vaivaton tapa maksaa laskuja.
Kun tiedät jo etukäteen, että laskun maksu myöhästyy:
Voit muuttaa laskun maksupäivää helposti Oma Helen -palvelussa. Tutustu maksupäivän siirtämiseen. Jos olet saanut maksumuistutuksen, maksathan laskun pikimmiten.
Miten voin käyttää Oma Heleniä?
Voit käyttää Oma Heleniä selainversiona tai ladata sovelluksen sovelluskaupastasi. Android-laitteisiin sovelluksen voi ladata Google Play -sovelluskaupasta ja iOS-laitteisiin App Storesta. Sovellus on ilmainen.
Voinko jakaa Oma Helenin käyttöoikeudet toiselle henkilölle?
Kyllä, voit myöntää oikeuden oman asiakkuutesi tietoihin toiselle henkilölle. Löydät ohjeet täältä.
Minulla on ongelmia kirjautumisessa Oma Heleniin, miten toimin?
Suosittelemme kirjautumaan Oma Heleniin pankkitunnuksilla. Tarkemmat ohjeet kirjautumiseen tai rekisteröitymiseen löydät täältä.
Haluamme että saat vastauksen mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin mahdollisimman helposti. Löydät selkeät ohjeet sekä oikopolut sähkösopimusasioidesi hoitamiseen Vinkkejä asiointiin -sivulta.
Henkilöasiakkaan asiakaspalvelukanavat
Myyntipalvelu
09 617 8059
Arkisin 9-17
Uudet sähkösopimukset, uuden sähkösopimuksen ostaminen.
Asiakaspalvelu
09 617 8080
Arkisin 9-17
Asiakkuuteen, sopimuksiin ja laskutukseen liittyvät asiat sekä näihin liittyvät muutokset.
Infopalvelu
09 617 8049
Arkisin 9-17
Oma Heleniin, sähkösopimuksen irtisanomiseen tai peruuttamiseen sekä sopimustyyppeihin liittyvä yleinen neuvonta.
24/7-muuttopuhelin
24/7-kytkentäpuhelin, vain Helsinki
Helenin julkisten sähköautojen latauspisteiden neuvonta ja latauspisteiden vikatilanteet
09 617 8035
Ma-su 24/7
Laskuneuvonta
09 617 8040
Arkisin 9–17
Laskuneuvonnan numerossa voit hoitaa maksamiseen ja maksupäivän siirtoihin liittyviä asioita sekä maksamattomien sähkölaskujen takia katkenneiden sähköjen kytkennän. Huomioithan, että laskuneuvonnan numerossa ei käsitellä sopimusasioita.
Asiakaspalvelumme aukioloajoissa on poikkeuksia loppuvuonna 2024 ja vuoden vaihtuessa
Asiakaspalvelumme on suljettuna seuraavasti:
- Itsenäisyyspäivänä 6.12.2024
- Jouluna 24.-26.12.2024
- Uudenvuodenpäivänä 1.1.2025
- Loppiaisena 6.1.2025
Vuorokauden ympäri avoinna olevat 24/7 palvelunumeromme palvelevat myös asiakaspalvelun ollessa suljettuna.
Lisäksi 23.12. ja 27.12. suljemme asiakaspalvelun poikkeuksellisesti klo 16.
Mitä asiasi koskee?
Kun yhteystietosi ovat muuttuneet
Ilmoita yhteystietojen muutoksesta meille tällä lomakkeella.
Kun haluat irtisanoa sopimuksen
Irtisano sopimus täällä.
Käyttötietojen tilaus
Käyttötietoja luovutamme joko suoraan sopimuksessa mainitulle asiakkaalle tai hänen valtuuttamalleen edustajalle. Raporttien ja laskukopioiden lähettäminen on maksullista ja veloitamme siitä palveluhinnastomme mukaisen maksun. Jos tiedot toimitetaan muulle kuin asiakkaalle, tarvitsemme valtakirjan asiakkaalta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat lisätietoja raportointipalveluistamme.
Tilaa käyttötiedot asiakaspalvelustamme
Kun haluat vaihtaa verkkolaskuun tai haluat ilmoittaa verkkolaskuosoitteen muutoksesta:
Löydät lomakkeen yrityksen verkkolaskuosoitteen ilmoittamiseen täältä.
Seuraa yrityksesi energiankäyttöä
Helenin asiointipalveluissa voit seurata ja suunnitella yrityksesi energiankäyttöä. Yritys Helenistä löydät tiedot sähkön, lämmön ja jäähdytyksen käytöstä. Voit käyttää Yritys Heleniä yleisimmillä web-selaimilla. Rekisteröitymiseen tarvitset tietoja, jotka löytyvät sähkö-, lämmitys- tai jäähdytyslaskusta.
Asioi sähköisesti
Voit hoitaa sähkön myyntiin ja siirtoon liittyvät asiat Yritys Helen -asiointipalvelussa.
Voit muun muassa:
- Selata yrityksesi laskuja ja muuttaa niiden tietoja
- Tarkastella yrityksesi sopimustietoja
Yritysasiakkaan asiakaspalvelukanavat
Soita
Sähkön yritysasiakaspalvelu
09 617 8050
Arkisin 8–16
Asiakaspalvelu
09 617 8080
Arkisin 9-17
Asiakkuuteen, sopimuksiin ja laskutukseen liittyvät asiat sekä näihin liittyvät muutokset.
24/7-muuttopuhelin
09 617 8020
Laskuneuvonta
09 617 8040
Arkisin 9–17
Laskuneuvonnan numerossa voit hoitaa maksamiseen ja maksupäivän siirtoihin liittyviä asioita sekä maksamattomien sähkölaskujen takia katkenneiden sähköjen kytkennän. Huomioithan, että laskuneuvonnan numerossa ei käsitellä sopimusasioita.
Asiakaspalvelumme aukioloajoissa on poikkeuksia loppuvuonna 2024 ja vuoden vaihtuessa
Asiakaspalvelumme on suljettuna seuraavasti:
- Itsenäisyyspäivänä 6.12.2024
- Jouluna 24.-26.12.2024
- Uudenvuodenpäivänä 1.1.2025
- Loppiaisena 6.1.2025
Vuorokauden ympäri avoinna olevat 24/7 palvelunumeromme palvelevat myös asiakaspalvelun ollessa suljettuna.
Lisäksi 23.12. ja 27.12. suljemme asiakaspalvelun poikkeuksellisesti klo 16.
Mitä asiasi koskee?
Kun haluat tarkistaa sopimus- ja asiakastietojasi
Näet taloyhtiön sopimustiedot, asiakastiedot, laskut ja vuosiraportit helpoiten Yritys Helen -palvelusta. Ota Yritys Helen käyttöösi täältä.
Lisäksi löydät keskeiset sopimus- ja asiakastiedot myös laskustasi.
Käyttötietojen tilaus
Käyttötietoja luovutamme joko suoraan sopimuksessa mainitulle asiakkaalle tai hänen valtuuttamalleen edustajalle. Raporttien ja laskukopioiden lähettäminen on maksullista ja veloitamme siitä palveluhinnastomme mukaisen maksun. Jos tiedot toimitetaan muulle kuin asiakkaalle, tarvitsemme valtakirjan asiakkaalta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat lisätietoja raportointipalveluistamme.
Tilaa käyttötiedot asiakaspalvelustamme.
Kun haluat vaihtaa verkkolaskuun tai haluat ilmoittaa verkkolaskuosoitteen muutoksesta
Löydät lomakkeen taloyhtiön verkkolaskuosoitteen ilmoittamiseen täältä.
Seuraa taloyhtiösi energiankäyttöä
Helenin asiointipalveluissa voit seurata ja suunnitella taloyhtiösi energiankäyttöä. Yritys Helenistä löydät tiedot sähkön, lämmön ja jäähdytyksen käytöstä. Voit käyttää Yritys Heleniä yleisimmillä web-selaimilla. Rekisteröitymiseen tarvitset tietoja, jotka löytyvät sähkö-, lämmitys- tai jäähdytyslaskusta. Rekisteröidy tai kirjaudu Yritys Helen -palveluun täältä.
Jäähdytysasiakkaalle
Nykyisille jäähdytyksen asiakkaillemme tarjoamme monipuoliset seurantatyökalut, joiden avulla seuraat kätevästi energiankäyttöäsi. Meiltä saat jatkuvan tuen jäähdytyksen käyttöön ja energiakulutuksen seurantaan. Lue lisää.
Lämmön asiakaspalvelu
Palvelemme taloyhtiöitä kaikissa kaukolämpöön liittyvissä kysymyksissä. Lämpötuotteiden asiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä.
Kun haluat löytää uuden sähkösopimuksen
Tarjoamme taloyhtiöille pitkällä aikavälillä edullisia ja hinnaltaan vakaita sähkösopimuksia. Isännöitsijöille räätälöity isännöintisähkö tekee useiden taloyhtiöiden sähkösopimusten hallinnasta helppoa ja taloudellista.
Kun haluat edullista ja ympäristöystävällistä sähköä omasta takaa
Aurinkovoimalan avulla se on paitsi mahdollista, nyt myös entistä kannattavampaa taloudellisesti. Tarkista aurinkolaskuristamme, miten paljon kiinteistösi voisi tuottaa aurinkosähköä.
Kun haluat lisätä asuinmukavuutta
Kaukolämpö ja -jäähdytys ovat tehokkaita tapoja huolehtia viihtyvyydestä kiinteistössäsi. Autamme myös varustamaan kiinteistösi sähköautoilulle sopivaksi.
Energiaremontti
Energiaremontilla hoidat taloyhtiön energia-asiat kerralla kuntoon avaimet käteen -palveluna. Energiaremontissa keskitytään taloyhtiön lämmitykseen, uusiutuvaan aurinkosähköön sekä sähköautojen latausratkaisuihin. Energiaremontilla säästät kustannuksissa, kasvatat taloyhtiön arvoa ja pienennät vastiketta. Energiaremontin yhteydenottolomakkeen löydät täältä.
Kun haluat selvittää käyttämäsi energian alkuperän
Helen yrityksenä -sivuilta löydät tietoa muun muassa energian alkuperästä. Olemme sitoutuneet ilmastoneutraalin tulevaisuuden toteuttamiseen.
Kun haluat antaa palautetta
Lähetä palautteesi tuoteisiimme tai palveluihimme liittyen palautelomakkeen kautta.
Taloyhtiöasiakkaan asiakaspalvelukanavat
Yritys Helen -asiointipalvelu
Tarkastele laskuja, sopimuksia ja seuraa taloyhtiön energiankäyttöä
Soita
Asiakaspalvelu
09 617 8080
Arkisin 9-17
Asiakkuuteen, sopimuksiin ja laskutukseen liittyvät asiat sekä näihin liittyvät muutokset.
Sähkön yritysasiakaspalvelu
09 617 8050
Arkisin 8–16
Laskuneuvonta
09 617 8040
Arkisin 9–17
Laskuneuvonnan numerossa voit hoitaa maksamiseen ja maksupäivän siirtoihin liittyviä asioita sekä maksamattomien sähkölaskujen takia katkenneiden sähköjen kytkennän. Huomioithan, että laskuneuvonnan numerossa ei käsitellä sopimusasioita.